JAG LEVER I MIN LILLA BUBBLA LÅNGT I FRÅN DET ROLIGA

Hej bloggisen, "back on track" eller vad man brukar säga? Som vanligt så har det hänt en massa sen jag bloggade sist, förra helgen jobbade jag och sjöng i Bygdeå på trädgår'n. Jag stod och sålde korv, var i fiskedammen och satt i loppiset ett tag. Självklart så var jag inte ensam utan mina kusiner var också där och hjälpte till. Det var grymt mycket folk där, och mest på lördagen. Det som var lite jobbigt var att ingen av oss tre visste om att det skulle bli grymt varmt ute, så vi kom ju i koftor, jeans och långärmad. Som grädden på moset så stod vi inne i ett växthus där det var ännu varmare (man höll på svettas ihjäl där inne) ,vi fick gå ut i mellan åt för att ta luft. Pluggandet har jag fått tagit när jag kommit hem! Har fått känna mig stressad hela den här veckan, eftersom jag haft massor av läxor och lite tid. Viktigast var historia provet, som jag då inte hunnit läsa på så mycket. Så denna vecka har jag fått stänga in mig i min "lilla bubbla" och fått prioriterat bort en massa fritid tillexpempel fotbollen, internet (där bloggen ingick) och TV:n. Visst det är tråkigt, men vad gör man inte för att få bra betyg.
 
 
Vi skrev i alla fall historia provet idag, och det gick verkligen super duper bra. Nu hoppas jag bara på att resultatet blir minst lika bra, men det jag tror nog. Det kändes då som det, älskar känslan inombords då man loggar in på schoolsoft och ser att man fått högre betyg än vad man trott att man skulle få. Då känner man verkligen att det lönar sig att läsa och lägga ner det krutet man gör på skolan. Denna onsdag har varit som vilken onsdag som helst, råkade olyckligtvis glömma bort att jag skulle sjunga efter lunch.Men aja alla gör misstag någon gång. Mormor & Morfar har varit så snäll och erbjudit att jag får sova hos dom, sov måndag till tisdag och tisdag till idag. Ska nog sova här tills fredag, blir nog bäst så! Imorgon har vi stolfot med klassen, tror ni inte att vi har idrott före...så typiskt. Jag som hade tänkt att locka håret, där försvann den idén! Jag ska också fotas på fredag med elevrådet och kanske tobaks fri duo. Tror nog att lockarna ska hålla då om jag har tur, men vi får se hur jag gör. På lördag ska jag åka upp till Skellefteå och se första hockeymatchen tillsammans med Emma, whoo hockeyn drar igång som jag längtat! Synd att Bud fick en nackskada så han inte kan vara med, hoppas han blir bättre saknar poäng kungen på isen. Vi ska få surtrömmingsfrämmande ikväll, mums! Vi hörs imorgon :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0